Verkostoitumismahdollisuuksia messuilta
Syksyn tullen eri puolilla Suomea alkaa messukausi. Messut ovat erittäin hyväksi havaittu tilaisuus tutustua uusiin ihmisiin ja yrityksiin, verkostoitua ja vaihtaa ajatuksia maailman menosta. Tällä hetkellä yritykset kohtaavat uudenlaisia haasteita, kuten kansainvälistyminen ja digitalisaatio. Näiden muutosten keskellä vertaistuki ja ratkaisujen pohtiminen yhdessä ovat tärkeämpiä kuin koskaan. Messujen parasta antia onkin tutustuminen mielenkiintoisten yritysten toimintaan ja tuotteisiin.
Tänä syksynä me Dicodelta käymme vierailemassa Helsingin Kuntatalolla järjestettävillä Kuntamarkkinoilla 13.9.2017 sekä Tampereen messukeskuksen Alihankintamessuilla 26.-28.9.2017. Kuntamarkkinat on suunnattu kunta-alan ammattilaisille, kun taas Alihankintamessut järjestetään teollisuudenalan osaajia ja asiantuntijoita silmällä pitäen.
Molemmille messuille yhteistä on syksyn teema, verkostoituminen. Dicoden tavoitteena molemmissa tapahtumissa onkin luoda kontakteja yritysten edustajien kanssa sekä kartoittaa, tarvitsevatko yritykset konsultaatiota ja apua liiketoiminnan digitalisoinnissa tai muussa tehostamisessa. Näistä keskusteluista voi nousta myös pieni idea, josta voi kehkeytyä juuri se ratkaiseva tekijä valmiin ohjelman viimeistelemiseksi, tai jopa uusi ohjelmistokokonaisuus.
Myös Dicoden omista tuotteista voi olla merkittävää hyötyä yrityksille joko sellaisenaan tai yrityksen omiin tarpeisiin sopivaksi räätälöitynä. Lue lisää Dicoden tuotteista. Messuilla käynnin päällimmäinen tarkoitus on päästä keskustelemaan eri tahojen kanssa siitä, kuinka mahdollinen yhteistyö voi sujuvoittaa tulevaisuuden yritysmaailman menoon asettumista.
Digitalisointia tukemassa ovat myös tahot, joita on mahdollista hyödyntää hankkeen rahoittamisessa. Dicode on yksi palveluntarjoajista kahdessa eri innovaatiosetelihankkeessa – valtakunnallisesti toimivassa Tekesissä sekä Pirkanmaan alueelle keskittyneessä Business Tampereessa. Lisätietoa Dicoden innovaatiosetelipaketeista.