Ladataan...

Ajankohtaista

”Dicode on yritys, joka matkustaa paljon junalla ja jossa on mukavia ihmisiä töissä.”

Näin kuvaili eräs asiakas projektitiimiä, joka matkusti tapaamaan asiakasta Helsinkiin. Tapaamme mielellämme asiakkaitamme, koska niin varmistamme tiiviin yhteistyön ja ketterät ohjelmoinnin onnistumisen. Emme ole nähneet maantieteellisiä etäisyyksiä haasteina lainkaan. Mutta entä jos…

Dicode on Tampereella, mutta asiakas on esim. Rovaniemellä. Haittaako se tiivistä työskentelyä?
Ei haittaa.

Miksi dicodelaiset haluavat tavata kasvokkain?
Henkilökohtaisissa tapaamisissa asiat tulevat paremmin esiin, kuin napakoissa ja lyhyehköissä sähköpostiviesteissä. Se herättää myös molempiin suuntiin luottamusta sekä auttaa meitä  paremmin ymmärtämään tilaajan liiketoimintaa ja toimintatapoja, kun oikeasti näemme heidän työympäristönsä. Kokonaiskuva auttaa laatimaan projektisuunnitelman sellaiseksi, että lopputulos on sellainen, kuin asiakas on toivonut.

Miten usein tavataan?
Pyrimme tapamaan asiakkaitamme säännöllisesti ja etenkin aktiivisen projektin aikana kalenteriin merkitään etukäteen päivät, jolloin koko toteutustiimin voimin kokoonnumme asiakkaan kanssa ja käymme läpi, mitä on tehty ja sovitaan, mitä tehdään seuraavaksi.

Mutta entäs kun asiakas tosiaan on siellä Rovaniemellä tai Lontoossa?
Tietenkään säännölliset henkilökohtaiset tapaamiset eivät aina järjesty esimerkiksi maantieteellisistä syistä. Tapaamiset ovat silti toteutuneet, vaikka sitten videopuheluiden välityksellä. Pääasia, että kaikki ovat ajan tasalla siitä, mitä seuraavaksi tehdään ja miksi. Tavoitteenamme on kuitenkin tavata asiakas projektin aikana vähintään kahdesti kasvotusten.

 

EDIT: Tietysti nyt korona-viruksen ehkäisyn aikana, pyrimme järjestämään tapaamiset puhelimitse tai verkossa.