3D-visualisoinnin monet mahdollisuudet
3D-visualisoinnin avulla voit tuoda esille monia mahdollisuuksia yrityksellesi ja asiakkaille. Voit esimerkiksi käyttää 3D-visualisointeja auttaaksesi asiakasta hahmottamaan yrityksesi toimintaa tai tuotetta selkeämmin. Haluatko tarjota asiakkaillesi kokemuksia paikoista, joihin ei fyysisesti pääse? Voit viedä heidät menneisyyteen tai tulevaisuuteen, esitellä tuotteen lintuperspektiivistä tai visualisoida yrityksesi globaalit vaikutukset avaruuden tai kuun käsin.

3D-visualisointi tuo lisäarvoa ja tekee esittelyistä entistä vaikuttavampia ja ymmärrettävämpiä.
Alla vielä joitain esimerkkejä, miten yritykset voisivat hyödyntää 3D-visualisointia:
- 🔍Yritys valmistaa jotain niin pientä, että tuotteita on haastavaa esitellä asiakkaalle: pienet osat, hienomekaniikka, mikropiirit, materiaalien tai tuotteen rakenne.
- ⛴ Yritys valmistaa suuria kokonaisuuksia, kuten rakennuksia tai vaikkapa laivoja. 3D-visualisoinnin avulla asiakas pääsee tutustumaan kohteisiin myös etänä.
- 💦 Asiakkaalle halutaan esitellä abstrakteja tai näkymättömiä asioita, esimerkiksi laitteen toimintaperiaatetta, lämpötilan muutoksia tai veden virtausta.
3D-visualisointi avulla asioita voidaan purkaa osiin tai leikata auki. Katsoja voidaan kuljettaa esineen tai asian sisään tai viedä sellaisiin paikkoihin, joita ei ole vielä olemassa. Tämä tarjoaa kutkuttavia mahdollisuuksia kehittää asiakaslähtöistä liiketoimintaa.
Dicode on tuottanut asiakkaalleen 3D-visualisointeja, liittyen esimerkiksi ilman virtaukseen ja rakennusprojektien materiaaleihin.
Yhteistyö Dicoden ja Climeconin välillä on erinomainen esimerkki siitä, kuinka ohjelmistot, joissa on integroitu 3D-visualisointi, voivat tarjota yrityksille ammattimaisia ja tarkkoja työkaluja tuotteidensa teknisten ominaisuuksien visualisointiin. Climecon on onnistunut hyödyntämään tätä teknologiaa, joka mahdollistaa tuotteen yksityiskohtien ja rakenteen esittämisen täysin uudella tavalla. Tämä ei vain paranna asiakaskokemusta, vaan myös tehostaa tuotteen markkinointia ja myyntiprosessia entisestään. 3D-visualisointi tarjoaa yritykselle selkeän ja vaikuttavan tavan esittää monimutkaisia tuotteita ja ratkaisuja asiakkaille, jotka muuten saattaisivat jäädä epäselviksi tai vaikeasti ymmärrettäviksi.
Jos haluat tuottaa asiakkaallesi lisäarvoa 3D-visualisoinnilla ota yhteyttä, niin jutellaan lisää. Tutustu referensseihimme https://dicode.fi/referenssit/
Artikkeli on LinkedInissä! Kommentoi 3D-visualisoinnin aika- ja kustannussäästöjä.
#ohjelmistokehitys #3D #3Dsuunnittelu #3Dmallinnus #3Dvisualisointi #rekry