3D-visualisointeja voidaan hyödyntää monella tavalla. Voit esimerkiksi auttaa asiakasta hahmottamaan paremmin yrityksen toimintaa tai tuotetta. Haluatko kuljettaa asiakkaan paikkoihin, joihin ei fyysisesti pääse, esimerkiksi menneisyyteen tai tulevaisuuteen, esitellä tuotettanne lintuperspektiivistä tai visualisoida toiminnan globaaleja vaikutuksia kuusta käsin?
Alla vielä joitain esimerkkejä, miten yritykset voisivat hyödyntää 3D-visualisointia:
- 🔍Yritys valmistaa jotain niin pientä, että tuotteita on haastavaa esitellä asiakkaalle: pienet osat, hienomekaniikka, mikropiirit, materiaalien tai tuotteen rakenne.
- ⛴ Yritys valmistaa suuria kokonaisuuksia, kuten rakennuksia tai vaikkapa laivoja. 3D-visualisoinnin avulla asiakas pääsee tutustumaan kohteisiin myös etänä.
- 💦 Asiakkaalle halutaan esitellä abstrakteja tai näkymättömiä asioita, esimerkiksi laitteen toimintaperiaatetta, lämpötilan muutoksia tai veden virtausta.
3D-visualisointi avulla asioita voidaan purkaa osiin tai leikata auki. Katsoja voidaan kuljettaa esineen tai asian sisään tai viedä sellaisiin paikkoihin, joita ei ole vielä olemassa. Tämä tarjoaa kutkuttavia mahdollisuuksia kehittää asiakaslähtöistä liiketoimintaa.
Dicode on tuottanut asiakkaalleen 3D-visualisointeja, liittyen esimerkiksi ilman virtaukseen ja rakennusprojektien materiaaleihin. Jos haluat tuottaa asiakkaallesi lisäarvoa 3D-visualisoinnilla ota yhteyttä, niin jutellaan lisää. Tutustu referensseihimme https://dicode.fi/referenssit/
Artikkeli on LinkedInissä! Kommentoi 3D-visualisoinnin aika- ja kustannussäästöjä.
#ohjelmistokehitys #3D #3Dsuunnittelu #3Dmallinnus #3Dvisualisointi #rekry