Referenssit

Asiakkaamme luottavat räätälöityihin sovelluksiimme, jotka ovat keskeisiä heidän liiketoiminnalleen.

Kolme puhekuplaa. Suurimmassa kuplassa on 5 tähteä Dicodinon pään yläpuolella.

purso

 Sovellus Purson Napsu-tuotteille 3D-tekniikkaa hyödyntäen.

Purso - Napsu tuote

Purso

2020-2021

Dicode valmisti Pursolle myynti- ja esittelytyökalun Napsu -järjestelmälle. Sovellus havainnollistaa Purson Napsu-tuotteita 3D-tekniikkaa hyödyntäen.
Purso suunnittelee ja valmistaa alumiinituotteita ja -järjestelmiä.

Climecon

Ilmavirran ja äänen simulointi webapplikaatiossa.

Climeconin Ilmavirran ja äänen simulointi webapplikaatio

Climecon

2020 ->

Dicoden ja Climeconin yhteistyö alkoi vuonna 2007. Climeconin X-projekteille Dicode on laatinut räätälöidyn valintaohjelman, jonka avulla asiakas pystyy valitsemaan ja mitoittamaan tarpeisiinsa sopivan tuotteen.

CAVITAR

Laserin sekä kameran pulssituksen ohjaukseen ja synkronointiin

Havainnekuva sovelusta ja Cavitar tuoteet.<br />
Kuva: ©Cavitar ja Vishal Banik for Unsplash

”Kun tarvitsemme ohjelmistokehitystä laserteknologiatuotteillemme, käännymme Dicoden puoleen.”

Taito Alahautala, Cavitar Oy
2007 ->

Diodilaservalolähteisiin erikoistunut Cavitar Oy valitsi Dicoden kehittämään ohjelmistoja, jotta yritys voi keskittyä ydinliiketoimintaansa. Dicode toimittaa asiakkaalle korkean luotettavuusluokan sovellukset teollisuuskäyttöön räätälöitynä. Kukoistava kumppanuus on kestänyt jo vuodesta 2007.

Sydänsuomessa

Karstulanseutu kehittämisyhtiö

Yleiskuva Sydänsuomessa-<br />
alueen viestintä-, markkinnointi- ja kasvupalvelualausta.

”Ammattitaitoinen ja joustava yhteistyökumppani, joka etsii ratkaisut asiakkaan tarpeisiin.”

Karstulanseutu
2021-2022

Sydänsuomessa on pohjoisen Keski-Suomen kuuden kunnan alueelle toteutettu yhteinen markkinointi-,viestintä- ja kasvupalvelualusta. Dicode toteutti Karstulanseudun kehittämisyhtiölle Sydänsuomessa-alustan, jotta alueen asukkaat, muuttajat ja yrittäjät löytäisivät helpommin tarvitsemansa tiedon alueella elämiseen, olemiseen ja harrastamiseen.

REUMALIITO

Kohtaamispaikka Reumaklubille

Reuma Klubi sovellus, havainnekuva.

"Dicoden väki on asiantuntevaa, helposti lähestyttävää ja asiakaslähtöistä. Sivuston kehittämisessä eteen tulleisiin ongelmiin löydettiin ratkaisut"

Reumaliito
2020-2021

Reumaklubi on Reumaliiton tarjoama virtuaalinen kohtaamispaikka reuma- ja muita tuki- ja liikuntaelinsairauksia sairastaville ihmisille. Palvelun kautta käyttäjät saavat juttuseuraa, vertaistukea ja voivat osallistua yhdistysten kerhotoimintaan. Kuka tahansa voi itsekin järjestää ohjelmaa ja myös omien tapahtumien järjestäminen onnistuu Reumaklubin kautta. Dicode toteutti aiemmin kesällä 2020 demon, jonka pohjalta lähdettiin toteuttamaan itse palvelua. Uudistettu Reumaklubi julkaistiin alkuvuodesta 2021.

”Dokumenttien kokoaja-ohjelmistoa on selkeä ja nopea käyttää. Se mahdollistaa helpon esikatselun ja tarkistamisen, että kaikki on kuten pitää olla.”

Jari Myllymäki ja Ville Reuna / ATA Gears Oy
2019 ->

Tamperelaisen metalliteollisuusyritys ATA Gears Oy:n liiketoimintaa tehostetiin, kun aikaa vievä manuaalinen työvaihe automatisoitiin Dicoden ohjelmoimalla dokumenttien kokoaja-järjestelmällä. Projekti toteutettiin keväällä 2019. Järjestelmä kasaa eri lähteistä yhden dokumentaation, joka toimitetaan tilauksen yhteydessä asiakkaalle. Poikkeustilanteissa kokoajan keräämää aineistoa voi käyttäjä tarvittaessa muokata käsin. Dicode sai erityistä kiitosta ketterästä kehitysmenetelmästä, jonka takaamiseksi kehitysiteraatioita pidettiin asiakkaan kanssa kahden viikon välein. Alkuperäinen kustannusarvio alitettiin selvästi ja ohjelmisto vietiin tuotantoon aikaisemmin, kuin aloituspalaverissa oli arvioitu.

Sivupersoona logo

”Dicode on ollut meille täyden palvelun talo. Se mitä luvataan, pidetään. Dicodelaiset reagoivat nopeasti pyyntöihin ja ehdottavat itse parannuksia ja uudistuksia toimintoihin. Tämä ei ole itsestäänselvyys heidän edustamallaan toimialalla."

Tuomas Rissanen, Sivupersoona Oy
2019 ->

Sivupersoonan tehtävänä on mahdollistaa erityisryhmien asiakkaille rajattoman kommunikaation maailma. Palveluvalikoimasta löytyy mm. puheterapiaa, viittomakielen ja puhevammaisten tulkkausta, kommunikaatio-opetusta sekä hoiva- ja ohjauspalveluita. Sivupersoonassa työskentelee 60 kommunikaation ammattilaista maanlaajuisesti.

Willis Publicityn

2015 ->

Syksyllä 2015 Dicode starttasi maailmanvalloituksen ja aloitti toteuttamaan lontoolaiselle Willis Publicitylle asiakas- ja myynninhallinointijärjestelmää. Willis Publicity myy brändättyjä tuotteita ravitsemisalalle.

Jatkokehitystä Paikalliset.fi-palvelulle

2020 -2022

Syksyllä 2020 Dicode toteutti jatkokehitystä Paikalliset.fi-palvelulle. Paikalliset.fi tarjoaa käyttäjille alustan löytää helposti pohjoisen Keski-Suomen yritykset, palvelut, harrastus- ja vapaa-ajan palveluita. Toteuttamisessa huomioitiin erityisesti käytettävyyden parantamista sekä sivuston selkeyttämistä, jotta käyttäjä löytää nopeasti tarvitsemansa tiedon.

”Pitkä kumppanuutemme Dicoden kanssa on tuottanut hienoa tulosta.”

Petri Jyrkkä, Visual Computing Oy
2016 ->

TaloPeli on omakotirakentajien avuksi kehitetty systemaattinen tapa kuvata rakennusprojektin vaatimuksia ja kustannuksia. Työmaa-taltio on työkalu rakentamisen aineiston hallintaan, dokumentointiin ja toteutuneiden kustannusten seurantaan. Dicoden ja Visual Computing Oy:n vuorovaikutteinen kumppanuus sekä jatkuva tutkimus- ja kehitystyö ovat luoneet asiakkaan tarpeita vastaavan ajan tasalla pysyvän järjestelmän.

"Olemme olleet erittäin tyytyväisiä Dicoden palvelualttiuteen, työn jälkeen sekä ammattitaitoon. Ratkaisu on aina löytynyt monenlaisiin ja haastaviinkin tarpeisiimme. Yhteistyö on sujunut erittäin hyvin, ja voimme lämpimästi suositella heidän palveluitaan muille.”

Maria Mänttäri, Suomenlinnan hoitokunta
2012 ->

Suomenlinnan Hoitokunnan Tilavara-ohjelmisto on vuonna 2012 Dicoden kehittämä ja ylläpitämä Suomenlinnan hallinnoimien vuokratilojen varaus- ja laskutusjärjestelmä.

Eläketurvakeskus

2018 ->

Dicode voitti keväällä 2018 Eläketurvakeskuksen laatiman julkisen hankinnan kilpailutuksen sähköisen asiointipalvelun toteutuksesta. Sähköinen asiointipalvelu tarjoaa asiakkaille mahdollisuuden asioida Eläketurvakeskuksen kanssa joustavasti ajasta tai paikasta riippumatta. Palvelun ensimmäisessä versiossa asiakas voi tarkastaa oman käsittelynsä tilanteen, toimittaa lisätietoja keskeneräiseen asiaan tai siirtyä vaivattomasti Eläketurvakeskuksen sidos-ryhmien palveluihin.

Kansainvälisissä työskentelytilanteissa työnantajalla herää useita kysymyksiä, mitä hänen tulisi ottaa huomioon esimerkiksi sosiaalivakuutusmaksujen osalta. Dicoden toteuttaman kyselytyökalupalvelun avulla Eläketurvakeskus voi palvella asiakkaitaan entistä tehokkaammin ja ratkaisu kysymyksiin löytyy vaivattomasti.
Kyselytyökalu-palveluun

Syksyllä 2019 Dicode uudisti Eläketurvakeskuksen verkkopalvelua, jonka avulla ulkomailla tilapäisesti työskentelevälle saa helposti haettua A1-todistuksen ja tarvittaessa muutoksista voi ilmoittaa kätevästi palvelun kautta. Todistuksen saa ladattua myös mobiiliin, jolloin todistus kulkee sähköisesti mukana ulkomaankomennuksen ajan. A1-todistus on osoitus Suomen sosiaaliturvaan kuulumisesta.
A1-todistus-palveluun

Muut referenssit

Jotkut asiakkaistamme noudattavat käytäntöä, jossa alihankintapäätöksiä tai tiettyjä hankintoja ei julkisteta esim. kilpailullisista syistä. Dicode Oy kunnioittaa asiakkaan päätöstä eikä näiden yritysten tietoja ole esillä näillä sivulla.