Pelillistämisestä tulee ensimmäisenä mieleen, että laaditaan alusta, jossa hahmo kerää pisteitä ja etenee tasolta toiselle. Ajatus ei ole lainkaan väärä, sillä tasoilta siirtymistä toiselle ja pisteiden keräämistä on hyödynnetty useiden ohjelmistojen pelillistämisessä. Peilillistämisen tarkoituksena on motivoida käyttäjää lisäämällä ohjelmaan pelimaailmasta tuttuja elementtejä ja mekaniikkoja. Päämääränä on, että ohjelman käyttö olisi hauskempaa  ja jättäisi positiivisen käyttökokemuksen.

Dicodella on pitkä kokemus pelillistämisestä ja olemme huomioineet sen kehitystyössämme läpi Dicoden historian, jo ennen kuin se oli edes trendi. TaloPeli-ohjelmistossa remontoija tai talonrakentaja pääsee pelaamisen keinoin luomaan erilaisia skenaarioita ja saa samalla reaaliaikaisen arvion siitä, minkälaisia kustannuksia koituisi suunnitelman mukaan rakentamisesta.

Monissa muissakin tuotteissamme sekä projekteissamme ovat pelillistämisen muodot tulleet luonnolliseksi osaksi kehitystyötä ja suunnittelua.

Miten Dicode voi auttaa sinua? Haluaisitko tehdä rutiineista vähän hauskempia tai tehtävistä motivoivampia?

Ota yhteyttä, jutellaan lisää ideastasi.